1 Temmuz 2015 Çarşamba

Moda Nedir?

Modern hayatın insana sunduğu “mükemmel olma” tutkusuna götürecek yol şeklinde tarif edilebilecek moda, bilinenin aksine sadece giyimle alakalı değildir. Hayatın her şubesinde kendisini gösteren moda, edebiyat, sanat, sinema, tiyatro, kariyer, bilim ve kitap dünyasını da içerisine alan bir boyutu ifade eden kavramdır.  Popüler kültürü yansıtan ve kelime anlamıyla “hemen şimdi’nin tüketimi demek olan moda, pek çok kişi tarafından giyim endüstrisinin ürettiği ve piyasaya sürdüğü bir ticari meta olarak düşünülmüştür. Ancak moda, hayatımızın her safhasında kendisini gösteren bir alışkanlığa dönüşerek, tüketim zincirinin canlı tutulmasında büyük bir işlev görür.

“Hemen ye” de bir moda mı?

İnsanların “hemen pişir ve ye” mantığıyla beslenme alışkanlıkları kazanmış olması, tüm dünyada fast food markalarının büyümesine ve yayılmasına neden olmuştur. Her geçen gün reklamlar ve tanıtım kanallarıyla “hemen ye” kültürünün kısa sürede kabul edilebilir olması, “hemen şimdi” anlamına gelen moda ürünü sıfatına sahip olmasından kaynaklanır. Sonuç olarak moda, yeme alışkanlıklarının fast food tarzında olmasından, giyim tarzının popüler tasarımlar arasından seçilmesine kadar her şeyi kapsamaktadır.
Moda Nedir?


Moda neden kadınlara has bir kavram olarak düşünülür?

Moda nedir? kavramı ardından gelen cevapları incelediğinizde, kadınların odak noktası yapılarak sarf edilen sözleri duyabilirsiniz. Bunun edeni, moda kelimesinin yanlış bilinmesi ve sadece tekstil endüstrisinin bir ürünü olduğunun sanılmasından kaynaklanan yanlışlıktır. Kadınların alışveriş sırasında modaya uygun ürünler alarak, her zaman daha güzel gözükmeleri modanın kadınlara has bir şey olduğunu düşündürebilir. Erkekler aldıkları elbise veya giysilerin modaya uygunluğuna dikkat etmeseler de, aslında tekstil firmalarının en son moda tasarım trendlerine uyarak ürettikleri giysileri giymekle modaya uymuş olurlar. Her yaz veya her kış insanların alışveriş gereksinimi duymaları, moda algısının bilinçaltına yerleştirilmiş olmasından kaynaklanır. Kadınlar üzerinde bu moda algısı, daha fazla başarılı olduğundan mağazaların vitrinlerinde kadın ürünleri daha çok sergilenir.

Moda hayatı nasıl etkiliyor?

Moda hayatı olumlu ve olumsuz bir şekilde etkileyebiliyor. İnsanların “hemen” tutkusuna bağlı olarak yönlendirilmiş olmaları, süratli bir şekilde yaşamaları ve düşünmeleri gerektiği imajını yaratıyor. Sürekli değişen, sürekli yeniliklere adapte olmaya zorlanan bir hayatı, moda insanlara sunuyor. Bu durum ruhsal bir takım bozuklukların olmasına neden olabilir. Teknolojinin “hemen” değişmesine bağlı olarak, elindeki akıllı telefonun yeni olmasına rağmen eskidiğini düşünen kişi, çalıştığını yeni uğruna feda etmeyi ve bunu sürekli tekrarlaması gerektiğini ister istemez modanın ortaya çıkardığı “tüketim kültürü” alışkanlıklarıyla kazanıyor.
Modanın olumsuz yanlarını sayabileceğimi gibi, olumlu yanlarının da olduğunu söylememiz gerekir. İnsanların entelektüel olana ilgi duymalarını sağlamış ve popüler olan kitapların, sporun, sanatın, bilimin tüketilmesini hızlandırmıştır. İnsanların daha pratik hale gelmesini sağlayan teknolojiyi hayata entegre etmiş ve hayatı kolaylaştırmıştır. İnsanların kendilerini daha güvenli ve cesur hissedebilmeleri adına kaliteli giysi ve güzellik malzemelerinin kullanılmasını sağlamıştır.

Modayı faydalı şekilde kullanmak!

Modanın faydalı kısımlarının alınarak, zarar verici etkilerinin ortadan kaldırılmasını sağlamak tamamen kişinin elindedir. Gardırobunuzda giysi varken mağazalara gitmeniz ve harcama yapmanız modanın kurbanı olmanız anlamına geliyor. Elinizde ihtiyacınızı gören tablet varken yenisinin çıkmasıyla ona ulaşmak istemeniz “hemen şimdi”nin seviyesiz şekilde algılanmasından kaynaklanıyor. Kişinin kendisini frenleyebilmesi ve iradesi dışında tezahür eden isteklerine dur diyebilmesi gerekiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder